22. prosince 2016

O DĚTSKÉM POKOJI " POD MOSTEM V LONDÝNĚ" A ÚLOŽNÝCH PROSTORECH




Pro dva chytré kluky jsem navrhovala pokoj inspirovaný Anglií. Přála jsem si pro ně vytvořit hodně hustý pokoj, s atmosférou : "něco jako v Londýně pod mostem".

Základem byla jednoduchá kompozice dvou postelí a skříněk v různých odstínech šedé, černé a bílé, doplněné akcentem červené barvy. Celek jsem doplnila několika prvky v industriálním stylu. Tapety, lampy, kovové nožky stolu, koberec. Velký efekt si slibuju od materiálu použitého na žebřík a na postele. Po konzultaci s truhlářem jsem navrhla postaršený kartáčovaný dub namořený na šedo.  Kluci se už na cool pokojík těší a snad se jim bude líbit dlouho.
Místnost je v hezkém rodinném domě s úchvatným výhledem. Architekt i zde ponechal velké francouzské rohové okno bez parapetu, což menší místnost ohromně otevřelo a poskytlo pocit volného prostoru.
Děti školáci a studenti tráví dost čas na posteli, nejen spánkem, ale taky tu čtou, učí se, chatují, "notebookují", "tabletují" atakdále. Proto jsem navrhla dvě velké postele obklopené odkládacími a úložnými prostory. Vytvořila jsem pro oba kluky osobní a lehce uzavřenou zónu.
Výraznou sestavu postelí  jsem doplnila vzdušným psacím stolem. No ten psací stůl je lahůdka. Má v sobě integrováno kde co. Výklopy na notebooky, boxy na tužky, zásuvky, kabelové průchodky... A navíc stojí na subtilních kovových nožkách Masterandmaster.
Vedle dveří jsme zvažovali háčky na sportovní potřeby a tašky. Nakonec jsem po konzultaci s rodiči přidala kovovou polici. Vůbec úložné prostory tu byly velkým tématem. Kreslilo se, vyměřovalo a postupně přidávalo skříněk a poliček. A pořád bylo málo. Naštěstí tady se doplňovalo jen kolem postelí.
S těmi úložnými prostory mám pro své klienty pochopení. Vím, že když není kam ukládat, tvoří se nepořádek. Ale moc to neprospívá interiéru. Když jej zahltíme nábytkem, ztratí vzdušnost a začne působit stísněně. Jsem přesvědčená, že v pokoji přeplněném věcmi se lidi nemůžou cítít hezky a proto jsem zastánce názoru: Kupovat málo, kvalitně a občas vyhazovat. Jak jste na tom s úložnými prostory vy? A která varianta je ta pravá pro vás? Odlehčená nebo se skříňkami?
Pěkný den
M.

První návrh.  
varianta po konzultaci

několik stylotvorných prvků

Stůl volně stojí před oknem. Proto má zabudované boxy na psací potřeby, aby nepadaly do prostoru mezi oknem a stolem.
prvotní návrh 


konzultovaná varianta


2 komentáře:

  1. Nejvíc se mi líbí řešení bez skříněk...jenomže, když ty úložné prostory jsou tak třeba, že...:-). Super pokojík pro kluky!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu.