18. prosince 2015

TAPETA ZA KUCHYŇSKOU LINKU...



Kdo by použil tapetu jako obklad za kuchyňskou linku? Já ano. 
Považuji to za fajn trik, jak vizuálně propojit kuchyni s obývacím pokojem. 


Vizualizace kuchyňské linky v denní místnosti. Kuchyně je velmi podobná vzorové kuchyni v developerském projektu Štěpnice I. Budoucí paní majitelka se do ní na prohlídce zamilovala, chtěla úplně stejnou jen jiný byt. :-)
Dnes nejčastějším řešením dispozice je tzv. denní místnost s kuchyní, jídelnou a relaxačním "televizním" posezením. Často se jedná o docela malou místnost. Zato očekáváme splnění několika funkcí. V těchto případech záměrně kuchyni zasadím do prostoru tak, aby skoro nevypadala jako kuchyně. (a celý pokoj jako kuchyně s gaučem) S oblibou tuto situaci řeším hrou s materiály. A tapetou. 
Pochopitelně, že tapetu musí chránit sklo. Kdysi jsem kuchyni s vytapetovanou zdí obdivovala v časopise. Ale než jsem se dopracovala k ideálnímu řešení, vyslechla jsem si hodně příběhů o tom, jak to nejde... I od samotných sklenářů. Protože sklo se na zeď lepí a "my vám tu tapetu zničíme, paninko"...
Po letech se vylouply dvě ideální "technologické" varianty a ukázalo se, že nemít sklo pevně přilepené, může být i výhoda. 
A pak ten efekt!  Když osvětlení horních skříněk zasvítí na tapetku pod sklem... Někdy musím požádat o zdokumentování profesionálního fotografa. :-)

kuchyně bezprostředně  po montáži skla, jedna ze vzorových kuchyní
kuchyně po tapetování a vizualizace


Celé to píšu, protože mám obrovskou radost. Radost, že se konečně hnul dopředu projekt, který mám moc ráda a realizaci jsme museli na nějakou dobu pozastavit. 
Ale teď je stavebně upraveno, vytapetováno a stíháme do Štědrého dne...


Poměrně malá kuchyně s nádhernou tapetou od Tres Tintas.
Návrh vzorové kuchyně v bytě 2+kk v developerském projektu Štěpnice. Byt se prodal bezprostředně po monáži kuchyně. Musela jsem honem navrhnout novou podobnou vzorovou kuchyni. A pak ještě další podle ní. V různých barevných obměnách.


Varianta po zpracování požadavků klientů.

Do vysoké sekce je integrovaná výklopná skříň pro malé spotřebiče, dózy, koření a podobně. Je do ní prodloužená pracovní deska a zavedeny zásuvky a osvětlení. Při práci mohou zůstat sklopná dvířka stále otevřená.

Kuchyně pro vozíčkářku. V ní vzor tapety navazuje na milované dozy po babičce. Sklo se seřezávalo v šikmině a nedrží ho žádné šrouby. Čáry máry :-)


Markéta Šilhavíková
Kuchyni dekoruje španělská tapeta Tres Tintas v jemné v kombinaci starorůžové a šedé barvy.
Mari

10 komentářů:

  1. To jsou tedy triky s tim sklem!:-) Vypada to ale moc pekne. Moooc se mi libi ten vzor "po babicce". Cele to uzpusobeni, lustr. Parada. Zdravi Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, speciálně pro Tebe jsem přidala ještě obrázek se vzorkem tapety. Je od španělské Tres Tintas a tisknou ji v různých barevných provedeních.

      Vymazat
  2. začínám šetřit na novou kuchyň, dle vašich nápadů. je to nádhera.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám takú otázku.. Veľmi túžim po tom, dať si spraviť vlastnú tapetu .. Mám na mysli, že mám obrázok v počítači a chcel by som ho pretransformovať na tapetu, ktorú by som si potom nalepil na stenu.. Neviete, kde, respektíve na koho by som sa mal obrátiť? :) Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, mohla by si mi prosím napísať na môj mail hoffmartin123@gmail.com ? Potrebujem niekoho, kto by mi poradil so zmenou vzhľadu izby, samozrejme som ochotný aj odmeniť ťa nejakou korunkou :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu.